mandag 23. januar 2012

Warrior 2011

Etter anbefaling fra Kristian måtte jeg se den. Han reklamerte med menn i bar overkropp og bra historie. Og det var det! Jeg vet ikke en gang hva jeg skal si, fordi jeg hadde ikke forventa dette i det hele tatt.
Her har vi et vanskelig familieforhold, hvor ex-marine' Tommy (Tom Hardy) kommer tilbake til hjembyen å får sin fars hjelp til å trene han til en stor MMA-event. Samtidig sliter hans bror Brendan (Joel Edgerton) med økonomien og går tilbake til mma-slossing for å tjene nok penger til å betale ned huslånet.
 Å følge historien, kampene og progresjonen til disse to er kjempespennende. Kampene er flott filmet hvor soundtracket hever engasjementet ganske mye mer. Jeg er litt usikker om det en fordel å like MMA/UFC that kind of stuff; jeg liker filmen. Masse energi og masse følelser. Slutt scenen er dyp og rørende, perfekt slutt på filmen!

1 kommentar:

  1. Stein Ronny23 januar, 2012

    Like måten Joel Edgerton klare å fylle rollen som storebror for Tom Hardy i den filmen her. Men den beste delen med filmen er måten forholdet mellom far og sønn Tommy (Hardy), Brendan (Edgerton) og Paddy (Nick Nolte) blir fremstilt. Må si meg enig at dette er en spennende og følelseladd film.

    SvarSlett