mandag 16. januar 2012

Tanner Hall 2009

Etter å sett The Girl with the Dragon Tattoo, ble jeg nysjerrig på Rooney Mara (Lisbet Salander), ettersom jeg ikke kunne huske å ha sett henne i andre filmer. På IMDb fant jeg ut at hun har spilt i Tanner Hall, som virka litt kjent for meg. Jeg er fortsatt usikker på om jeg har sett den før.

Anyways, jente-internat-skole er hovedplottet. Mye kan skje, og jeg klarer fortsatt ikke helt å sette fingeren på hele filmen: Det er noe merkelig med den. En slags spenning og nysjerrighet. Jeg føler den usikkerheten Fernanda (Mara) har i filmen, gjør at forholdet mellom henne og Gio (Everett Scott) blir superfascinerende. Det skal heller ikke kostes under teppet at jeg er litt betatt av Tom Everett Scott, noe som kanskje gjør at det forholdet mellom karakterene fremmer mer følelser hos meg enn hos andre. 
Samtidig som det er et lite spill mellom ung-gammel dem i mellom, er leken mellom Kate og Mr. Middlewood morsomt og spennende, dog mer uskyldig. En scene mellom Mrs. og Mr.Middlewood er hysterisk, å jeg bare satt med vid åpne øyne - litt sjokkert - mens jeg humra for meg selv.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg synes dette var en bra film, men jeg liker filmatiseringen av de forskjellige sidene av et forhold. Forholdet mellom unge, lesbiske, eldre og gifte; det virkelig fascinerer meg, da kjærligheten har så alt for mange sider og versjoner, slik at ingen forhold mellom noen mennesker er like på noen måter. 
IMDb

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar