torsdag 21. juni 2012

John Carter (2012)

Helt tilfeldig kom jeg over filmen John Carter, som var en skikkelig fornøyelse å se. Filmen er pakk full av flotte animasjoner og en fascinerende verden. Jeg slet litt den første halvtimen med å forstå sammenhengene og ikke alle spørsmål ble besvart. Filmen har tatt noen lette løsninger, blant annet hvordan John Carter plutselig forstår språket på Mars.
Jeg digga den lille "hunden" som følger Carter, som gir filmen flere humoristiske øyeblikk. Handlingen er spennende og jeg liker slike eventyrfilmer som holder meg våken til sent på kvelden fordi det er så spennende. John Carters halv-morsomme kjepphøye oneliners blir litt for påtatt for min smak, selv om jeg trekker på smilebåndet.
Som sakt er animasjonene flotte å se på og vesenene er rå kule og kreative (selv om vi har sett lignende før). Filmen er jevnt over en god underholdningsfilm. Den følger standard oppsettet "boy meets girl" blablabla, men vi vet at det funker og det gjør det her også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar