onsdag 1. februar 2012

Shameless US (serie)

Shameless er en av mine favoritt serier; jeg ler så jeg griner noen ganger! Det er viktig å være obs på at det finnes en britisk versjon og en amerikansk versjon. Jeg prøvde å se en episode av den britiske, men det var bare ikke så bra som den amerikanske.
Serien handler om en (mildt sagt) fucked-up familie; Frank (William Macy) og hans seks barn. Frank er sterkt alkoholisert, utrolig ustabil og ikke minst drøy. Fiona (Emmy Rossum), hans eldste datter har ansvaret for de fem yngre barna, selv om de stort sett klarer seg selv. Her er det sex, drugs and hurra meg rundt! 
I tillegg møter vi familievennene Veronica og Kevin. De blir etter hvert fosterforeldre til Ethel som er reddet ut av en sekt. Det skjer en hel masse skrudde ting og tang. Sex-avhengige folk, sjalu koner, hasjrøykende ungdommer, en homofil muslim, og en forsvunnet mor. Nå har jeg i grunnen sagt alt for mye, så jeg stopper her.

Sesong 2 har endelig startet og hver tirsdag ler jeg meg skakk.

Q: Har du sett Shameless US?

1 kommentar: